אישור לטאבו

אישור לטאבו לפי סעיף 324 לפקודת העיריות

 

מהו אישור לרשם המקרקעין ומה תוקפו החוקי

העברת זכויות בנכס מותנית בהמצאת אישור עירייה המופנה לרשם המקרקעין, לפיו כל החובות המגיעים לעירייה מאת בעל הנכס, ביחס לנכס שולמו במלואם.

כגון: ארנונה, היטל השבחה, אגרות והיטלי פיתוח

יודגש כי קבלת האישור אינה מהווה אסמכתא לביצוע העברת הבעלות בספרי העירייה, ויש לבצע האמור ללא קשר לבקשה לאישור עירייה לטאבו.   הזכאים לפנות לקבלת אישור עירייה הינם הבעלים או בא כוחם.

 

​​הגשת הבקשה

תהליך הנפקת אישור לרשם המקרקעין (טאבו) מתבצע מול מינהל ההכנסות, במח' מגורים / עסקים באמצעות הגשת הבקשה ותשלום אגרת אישור לטאבו.

​אילו מסמכים נדרש לצרף לטופס הבקשה : נסח טאבו  עדכני מרשם המקרקעין ו/או אישור זכויות מהמינהל /חברה המשכנת בו המבקש רשום כבעלים ומסמכים נוספים על פי סוג העסקה כמפורט: בעסקת מכר: חוזה מכר (צילום חוזה מכר חתום בידי המוכר  והקונה), צילום ת.ז של שני הצדדים.

​​היטל השבחה

היטל ההשבחה מוטל על מקרקעין בעת מימוש זכויות. מימוש זכויות מתבצע או בעת העברת זכויות, בעלות או חכירה לדורות או בעת הוצאת היתר בנייה.

השבחה במקרקעין הינה עליית שווים של מקרקעין עקב אישור תכנית, מתן הקלה או התרת שימוש חורג. שווי ההשבחה בנכס נקבע ע"י שמאי מקרקעין והיטל ההשבחה מהווה 50% מההשבחה . העירייה אינה נוהגת להודיע לבעלי הנכסים על החובה לשלם היטל השבחה בעקבות שינויים בתכנית בניין עיר. לאור האמור לעיל, לפני ביצוע כל עסקה פנה למחלקת נכסים בעיריית אשקלון וברר אם חלה על הנכס חובת היטל השבחה. התקשרות בעסקת מקרקעין מחייבת בריבית פיגורים על היטל הושבחה בנוסף להצמדה ממועד מימוש הזכויות

 

Print Friendly, PDF & Email
0Shares

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

EnglishFrançaisעִבְרִיתРусский